1e echte vrije dag - Reisverslag uit Mijas Costa, Spanje van Dana - WaarBenJij.nu 1e echte vrije dag - Reisverslag uit Mijas Costa, Spanje van Dana - WaarBenJij.nu

1e echte vrije dag

Blijf op de hoogte en volg Dana

15 Augustus 2015 | Spanje, Mijas Costa

goedenavond ,

na ons eerste nachtje in Spanje leven we alle twee nog en gaat het goed,
helaas werd ik wakker met spierpijn en sliep ik slecht op een krakend bed, twee van de drie bedden kraken hier in deze kamer.
vanmorgen kwam ik erachter dat mijn bed zijn lattenbodem ook kapot was.

dus na het slapen ben ik opzoek gegaan naar een lekker bed , die nog niet in gebruik en heb ik deze mooi mijn kamer in gesleept samen met Kim :)

Brian had tegen ons gezegd vandaag langs te komen om even de buurt te laten zien en de hondenopvang. We hadden hem ge-smst met de vraag hoelaat want hij was nogal snel weg.
We waren er in de auto al achter gekomen dat deze man het niet eens hoort als zijn Nokia telefoon afgaat, dus zonder verbazing hebben we geen bericht terug gekregen.

daarom zijn we tot half 3 thuis gebleven, met onze bikini aan lekker op het dakterras genieten van een koud radlertje ( ja we hebben een goed leven)

op een end waren we klaar wachten en zijn we rond gaan lopen in de buurt en hebben we wat winkeltjes gevonden, wat wel erg gezellig was.

toen we terug kwamen was huisgenoot 1 al thuis en Carla , een vrouw van in de 30 die hier in 1 nachtje komt slapen , omdat zei een hondje heeft geadopteerd die ze gaat meenemen. Zei heeft er zelf voor gekozen hierheen te komen om de honden (neemt er 3 mee 2voor anderen 1 voor haar zelf) alvast te zien en te zorgen dat met het vliegen alles goed gaat.

Ze vertelde ons van alles over zichzelf en we waren leuk met ze 3en aan het kletsen. Toen kwamen we op het idee om naar de refugio te gaan lopen aangezien Carla er met de auto heen was gereden en wel wat herkenningspunten had.

de wandeling is heel simpel , langs 5 rotondes en alsmaar rechtdoor. Wel is het toch echt 20 minuten lopen en bergopwaars.
We kwamen daar aan en werden geholpen door Dirk een belg, dat is nog eens goed luisteren want hij woont hier ook en moet ook Spaans praten. Dus je praat met een Belg met Spaans accent , of iets in die richting.

de refugio hier is groot, en erg mooi. bepaalde plekken mogen de honden los lopen en andere zitten met ze tweeën in een kennel. Als je daar tussen loopt en al die verschillende karakters en koppies ziet dat vreet dat aan je, hoe en waarom zit jij hier, wat heb jij misdaan , nou zodra ik naar ze toeliep kwamen ze voorzichtig naar voor bij de kennel. Toen wist ik het zeker, ze hebben hun baasje niets misdaan, ze zijn stuk voor stuk ontzettend lief en allemaal opzoek naar aandacht op een andere manier.

In de grote ruimte waar ze los liepen was er al 1 die gelijk bij me kwam, kusjes geven , aandacht vragen, en oh zo blij zijn als ze een aai over haar koppie kreeg.

toch was er maar 1 die mijn aandacht trok, die mooie lichtbruine bordercollie met een soort vlinderhondje kop. Grote groenbruine ogen , onwijs mooie oren groot en omhoog staand, allemaal haren om ze oren en kop heen (naja niet uit te leggen vraag maar op google , vlinderhondje) ik ga hopen dat het lukt een foto te plaatsen van deze knapperd.

Neemt 1 van jullie hem alsjeblieft voor me, mama zegt alleen maar als ze de foto ziet : wat een droppie.

Ik wil niet weten wat er met er deze gebeurd is, net zoals vele andere blafte ze niet en wachtte ze rustig af. Angstig was ze ergens ook wel.


toen we thuis kamen om 7uur zijn we lekker onze soep met broodjes gaan eten en boodschappen gaan doen voor morgen. Want op zondag is de winkel niet open, goed excuus om een keer lekker uit eten te gaan haha.
Daarna ben ik naar bed gegaan met een hoofdpijnaanval , toen wakker geworden en dit getypt voor jullie.

Ik ga nog even gezellig met Kim kletsen en dan straks lekker slapen, morgen onze laatste vrije dag , we hebben de ace code al gekregen om binnen te komen , en mogen maandag beginnen om 8 uur.

slaaplekker !
xxxxx

  • 16 Augustus 2015 - 11:53

    Marja:

    Nou het werkt hoor ; op de mailingslist en ik krijg meteen een mailtje als je een bericht plaatst. Handig ! 20 min lopen valt mij mee en bergopwaarts is goed voor je billen/benen En trouwens terug ga je bergafwaarts. Geniet nog maar even van je vrije dag. Maar hoe zo ga je boodschappen halen voor zondag en dan alsnog uit eten? Hebben jullie nou alleen dagdiensten en de weekenden vrij? Sterkte morgen met je 1e werkdag

  • 17 Augustus 2015 - 10:03

    Fed:

    Zo moppie, je eerste werkdag is begonnen,Gelukkig niet om 07.00 maar op een wat betere tijd 08.00

    Je zal die hondjes wel allemaal zielig vinden maar ze kunnen niet mee naar huis.

  • 17 Augustus 2015 - 11:59

    Nelly:

    Hoi Dana,

    zo je hebt al een heel verhaal geschreven en al wat dingen ondernomen.Leuk. Maar een hondje kunnen wij er niet bij nemen met onze katten. Dat wordt oorlog. Maar ik zou ook zwichten voor al die lieve koppies.Nou heel veel plezier op je nieuwe stageplek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Mijas Costa

Spanje

op stage naar Malaga voor 11 weken

stage lopen bij : Ace Charity

Recente Reisverslagen:

09 November 2015

in nederland

24 Oktober 2015

aftellen

12 Oktober 2015

korte update

01 Oktober 2015

vakantie voorbij

13 September 2015

zaterdag 12/9
Dana

Actief sinds 09 Aug. 2015
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 5197

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2015 - 03 November 2015

Spanje

Landen bezocht: