nieuwe update! - Reisverslag uit Mijas Costa, Spanje van Dana - WaarBenJij.nu nieuwe update! - Reisverslag uit Mijas Costa, Spanje van Dana - WaarBenJij.nu

nieuwe update!

Blijf op de hoogte en volg Dana

01 September 2015 | Spanje, Mijas Costa

Ola,

Soms verbaas ik me over hoeveel dingen er kunnen gebeuren.
We werken er nu bijna 3 volle weken.

Ondertussen kwispelen alle hondjes zodra ik in de ochtend bij ze kom. Ik ken ze bijna allemaal bij naam en karakter. Ik weet ze te plaatsen in hun kennels en met welke maatjes ze samen zitten.

In het weekend hebben we de was gedaan huis opgeruimd , schoongemaakt. Vuilnis weggebracht. Dakterras opgeruimd , bed afgehaald en verschoond. Oh zo leuk huishouden doen na 5 dagen werken.
Helaas hebben we wat lakse huisgenoten die het niet doen.
( er komt al een gesprek met deze 2 aangezien ze net zo laks zijn op de refugio)

Vrijdag ben ik heerlijk in de zee gaan zwemmen, beetje muziek luisteren, mensen kijken en slapen op het strand.

Vrijdag avond zijn we mee gevraagd naar Legends, dat is een cafe hier waar Rio Bravo zingt. Zijn vader de Italiaanse man die Nederlands spreekt.( ik heb eerder over hem verteld ) hij heet johan door zijn vader zijn we mee gevraagd.
We kunnen het gelukkig ook nog heel goed vinden met Rio. Waardoor het allemaal heel gezellig is.

Kim volgt in Nederland zang lessen en zingt elk concert met Rio een liedje samen, en ik ben de danseres haha.

Vrijdag avond waren we daardoor erg laat thuis en de volgende dag gewoon weer te werk. Rio en zijn vader wonen bij ons om de hoek. Die waren zaterdag ochtend wakker en vertelde ons dat we de mountainbikes mochten lenen. Dat was wel super fijn. Want het is toch anders wel 30 minuten lopen. En ongeveer 10 minuten fietsen.
Hierdoor zijn we nu al de hele week op de fiets naar het werk gegaan.

Op de refugio zijn nieuwe stagiaires wie Kim en ik moeten begeleiden, ook Rio werkt sinds zondag elke dag met ons mee. Hij vindt het leuk daar en het geeft hem voldoening iets terug te kunnen doen voor de hondjes. Op de refugio word hij nu ook gebruikt als google translater aangezien hij ; Spaans Italiaans , Engels, Frans en Arabisch kan spreken.

Heel veel hondjes van mijn afdeling zijn geadopteerd. Maar er zijn ook weer 5nieuwe galgo's en heel veel nieuwe honden bij gekomen.
Ook 7puppies deze zijn allemaal gevonden bij het dodingsstation.
Er is ook een nieuw hondje in de kliniek, deze heeft een grote wond op zijn rug. Dit komt omdat zijn eigenaar dacht dat hij wel met een aansteker en vuur op zijn rug kon spelen. Het is bizar om te zien hoe rustig en lief deze hond alsnog is.

Zondag avond zijn we meegevraagd naar het circus door Rio en zijn vader. We konden gratis mee en er waren plekken gereserveerd. Ook hier moest hij savonds zingen en ging Kim mee zingen. ( bij het cafe in Legends waren ook plaatsen gereserveerd voor ons en konden we gratis drinken) bij het circus gingen we via de achteringang, hoefden niet in de lange rij te staan. En zaten we alsnog op de voorste stoelen! Na het circus om 11uur gingen alle mensen van het circus samen eten waar Kim en Ik ook bij mochten. Jaja we hebben het goed hier. Helaas mochten we geen fotos maken , en werden er wel dieren gebruikt in het circus.

Gisteravond hebben Kim Rio en ik met een taartje en skype de 12e verjaardag van Kim haar broertje gevierd.

Vandaag heb ik op het werk twee rondleidingen gegeven en doorgewerkt tot half 5. Ik heb hondjes met een huidaandoening mogen wassen. Diarree hondjes moeten verzorgen en wassen. Een lijst ingevuld met informatie over een zieke hond. Ik ben met deze al naar de kliniek toe gegaan. Maar ze vertellen mij dat het een infectie is (op de buik) vanwege het liggen op de grond. Maar het is helemaal stuk , ze krabt en likt eraan en er zitten vliegen op. Ik heb hiervoor een papier ingevuld en aan de baas gegeven. Deze heeft mij toestemming gegeven om morgen met een formulier van haar en mijn hond naar de kliniek toe te gaan. Omdat ik gelijk heb en de hond behandeld moet worden.
Ik ben met de honden mee geweest naar het veld. Al mijn kennels gaan open en zeker zo'n 45 honden rennen eruit en springen op je. Je moet ze allemaal mee krijgen helemaal naar voor en mee het veld op. Daar kunnen ze rond rennen en spelen en met een bal spelen. Ze doen dit elke dag een half uurtje. Ik moet wel zeggen het is zeker een half uur chaos want je moet ze daarna alle 45 in je eentje terug zetten in het goede hok met hun maatjes. Gelukkig staan er van de meeste honden foto's bij de kennels. Maar ook niet van allemaal. Dit heb ik ook vandaag nagelopen en opgeschreven welke honden geen foto hebben met hun chipnummer erbij.


Ik moet zeggen, het is heel veel. Veel verantwoordelijkheid veel gedoe. Soms best moeilijk. Emotie uitschakelen. Het is zwaar. Soms huilen en doorbijten. Maar het is zeker weten nog echt heel leuk!

Morgen laatste dagje er tegenaan. Dan morgenavond weer mee naar een concert van Rio. Hun hebben hun eigen chaffeur en ze hebben ervoor gezorgd dat hij met een grotere auto komt zodat Kim en Ik mee kunnen. Dus ik ga ervan uit dat ik het hele weekend straks plat lig. Slapen op het strand. Want ja het is hier nog steeds 29 graden :). Zonder onweer en storm haha.

Liefs Dana

  • 01 September 2015 - 19:00

    Sanne:

    Wat heerlijk om te lezen dat je zo Geniet!
    En super gezellig zo een stap maatje!
    Je doet een hoop goeds voor de hondem topper!!
    Blijf genieten dan geniet ik van je verhalen!
    Xxxx sanne

  • 01 September 2015 - 19:45

    Marja:

    Zoooooo dat is een heel verhaal. Zeker een hele verantwoordelijkheid en daarom fijn dat je serieus genomen wordt. En zo te horen verveel je je niet , niet bij de honden en ook niet in jullie vrije tijd. Alvast fijne vrije dagen Xxx Marja

  • 01 September 2015 - 19:47

    Marja:

    leuk boodschappenkarretje trouwens zie ik nu !!

  • 02 September 2015 - 13:00

    Noa:

    Hee lieve schat!
    Ik ben helemaal bij nu haha en ben blij dat het zo goed gaat en dat je ook geniet!
    Je bent super goed bezig en ik ben trots op je!
    Ik ben wel jaloers hoor! Zeker nu m'n colleges begonnen zijn en ik door die regen aar get station moet lopen -.-'

    Xx loveyou

  • 04 September 2015 - 11:00

    Corina:

    Hoi,
    Wow!!! Goed om te lezen dat je het prima naar je zin hebt daar in het warme zuiden. Heel veel plezier, Groetjes van André, Corina, Tino en Silvana

  • 05 September 2015 - 21:34

    Oma En Ome Ko:

    Wat fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt samen met Kim
    Je bent niet vies van werken hokken schoonmaken de honden verzorgen
    Leuk dat je zo*n goede band met de honden hebt dus fijn voor hen dat jullie er zijn
    Wat mooi dat jullie Rio Bravo en zijn vader hebben ontmoet
    gratis naar het circus en mountainbikes die je mag gebruiken
    jullie hebben het goed voor elkaar
    Groetjes van Oma en ome Ko

  • 05 September 2015 - 21:58

    Jenna:

    Heey leuke stoere zus..
    Ik ben blij dat je het zo leuk hebt.
    Heel veel succes en geniet vooral.
    Want van al jou verslagen word ik heel blij, ik lees ze natuurlijk allemaaal!!
    Liefs Jenna : )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Mijas Costa

Spanje

op stage naar Malaga voor 11 weken

stage lopen bij : Ace Charity

Recente Reisverslagen:

09 November 2015

in nederland

24 Oktober 2015

aftellen

12 Oktober 2015

korte update

01 Oktober 2015

vakantie voorbij

13 September 2015

zaterdag 12/9
Dana

Actief sinds 09 Aug. 2015
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 5206

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2015 - 03 November 2015

Spanje

Landen bezocht: