1e werkdag - Reisverslag uit Mijas Costa, Spanje van Dana - WaarBenJij.nu 1e werkdag - Reisverslag uit Mijas Costa, Spanje van Dana - WaarBenJij.nu

1e werkdag

Blijf op de hoogte en volg Dana

17 Augustus 2015 | Spanje, Mijas Costa

Me eerste werkdag achter de rug na een heel weekend genieten op het strand.

het werken is hard , en wel doorwerken, maar uiteindelijk geeft het enorm veel voldoening.

Vandaag had ik me eigen sectie (afdeling á 50 honden ) van klein naar middel en groot. Ik gok verdeeld over ongeveer 20 kennels, maar dit heb ik niet de geteld.

Ze hebben een grote loop ruimte waar om de beurt vrij op gelopen word.

Je begint de dag met het schoonmaken van de hokken , dit is nogal een klusje waar je even mee bezig bent. De honden mogen dan op het loop gedeelte ( je gaat hok per hok ) je schraapt het poep in de goot , (elk hok heeft een goot met een gat, waarbij je de ontlasting zo kan weg spoelen) daarna ga je met de hoge drukreiniger hem schoonspuiten, de waterbak maak je leeg en schoon met zeep , de mand maak je schoon met een bezem en een bleek sopje , met het bleek schrob je ook het hok na, na de bleek spoel je het na met water en trek je het droog met een droogtrekker.
De mand spoel je af met water , en de waterbak ook , hok weer inrichten , waterbak weer vullen , honden vangen en erin doen. en hok 1 is klaar.

zo ga je alle hokken af, ik was er vandaag ongeveer 2en een half uur mee bezig. Je begint om 8 en heb om 10uur een kwartiertje pauze.

Ook moet je de grote loop ruimte afspuiten en droogtrekken , in 30 graden!

Na het schoonmaken mag je gaan voeren , elke hond krijgt een eigen bak dus zodra je een hok heb met 5 kleine hondjes mag je razendsnel gaan werken voordat ze bovenop je springen.
Ook het voeren is nog wel een klusje.

na het voeren , en eventueel bakjes bijvullen (als het snel op is mogen ze extra. Ze voeren zoveel als ze eten kunnen . IVM magerheid vanwege mishandeling)
na het voeren om 12.00 ongeveer heb je pauze tot ongeveer 1uur. (net wat uitkomt ivm werkzaamheden.)

Dan ga je de voerbakjes ophalen en afwassen. (alles gebeurd buiten, gelukkig gebruiken we koud water , en hangt er wel een net boven de hokken dat de zon tegenhoud.) Het overgebleven voer mag je terug doen en word her gebruikt , althans alleen als het er nog netjes uitziet en niet nat is.

de voerbakjes afdrogen en opruimen. Ik was hier uiteindelijk mee klaar rond kwart over 2. Je krijgt gewoon je werkzaamheden die goed uitgevoerd moeten worden en ligt aan jezelf hoe snel je daarmee bent. ik had daarom vanaf kwart over 2 tot en met 3 uur de tijd om even te knuffel met de honden op mijn afdeling.
(er zijn 3 afdelingen en 1 persoon per afdeling met voeren , schoonmaken en knuffelen.) Dan is er nog een dierenarts en een dierenkliniek. Marielle is er die alles regelt van de opvang en van het adopteren. En nog 2 klusjes mannen.

Na het knuffelen moest ik om 3 uur de tweede schoonmaak sessie doen , en die was vrij simpel, eventueel waterbak bijvullen. Honden in het verblijf houden , met water schoonspuiten en droogtrekken.

``````````````````````````````````````````````````````

na mijn werkzaamheden heb ik alweer heel veel dingen gezien geleerd en gehoord op maar 1 dag werken. Ik kwam kapot thuis maar wel met heel veel voldoening.

zo heb ik op mijn afdeling 6 greyhounds ( windhonden ) helemaal vermagerd en mishandeld afgeleverd aan de opvang.
Ik heb van Marielle ( de baas ) al de taak gekregen om 1 van de honden bij te voeren , aangezien je bij haar de ribben kon tellen.
greyhounds horen mager te zijn , maar op een gespierde manier, en deze waren mager met gepiekte botten eruit.
Bij 1 was het zo dat deze alleen maar sliep , te uitgeput was om uberhaupt ook maar op te staan.

Marielle zag me op de grond zitten met de zwarte greyhound bovenop me gekruld , ze vertelde me dat het toch wel mooi was om te zien hoe snel hij al contact met me zocht , en dat het daarom mijn taak was geworden deze bij te voeren.

Maar zo is er ook een hond in de kliniek van de dokter die daar voor pampus ligt met allemaal verband om ze nek.
Er waren mensen langs gekomen die zogenaamd geen geld hadden voor de dokter , en als wij niet zouden helpen ging hij dood.
deze lieve hond had allemaal bijt wonden rondom zijn nek. Gekregen van zijn mede honden die bij hem in huis wonen, waar die mensen dus niets tegen gedaan hebben.

Ace Charity heeft aangegeven de hond te willen helpen op 1 voorwaarde, dat ze hem absoluut niet meer terug krijgen.


nu voor het laatste nog even een leuk berichtje.
op mijn afdeling heb ik ook een boxer ( oslo ) hij is met ze vriend samen. Maar oslo is wel ontzettend leuk. Hij is gek op water zodra ik dan het grote loopruimte schoonmaak laat ik hun met ze tweeën even rondrennen en gek doen. Oslo rent dan door de waterstraal , springt erin , hapt ernaar , likt eraan. Dan gaat hij zich ergens verderop afschudden, neemt hij een aanloop en springt weer vol in de water straal.
Aan het einde was hij zeiknat , en nog steeds had hij er geen genoeg van. Ik kon iniedergeval me lol niet op , dat was wel even een momentje van goed genieten.

wekker gaat weer om half 7.
weekend hebben we Donderdag en vrijdag.

Ik geniet nog even op het terras en ga dan lekker slapen.

Goodnightt


  • 17 Augustus 2015 - 21:55

    Fred:

    Buenas Noches harde werker

  • 17 Augustus 2015 - 22:10

    Mama:

    Wat een mooi en uitgebreid verslag

  • 17 Augustus 2015 - 22:21

    Mama.:

    Het is wel heel hard werken maar zo te lezen haal je er wel heel veel voldoening uit.
    Ik ben beretrots op je dat je dit avontuur aandurft

  • 17 Augustus 2015 - 23:31

    NELLY :

    Mooi verhaal, dana je bent goed bezig. Je leert hier heel veel van. Dieren zijn altijd de dupe van de mensen. Mooi als je ze jouw liefde geeft.





    Y

  • 18 Augustus 2015 - 11:20

    Marja:

    Dat is wel hard werken zeg en eigenlijk ook wel lopende-band werk Ben blij dat ik aan Roos niet zoveel werk heb. Maar ja met zoveel dieren in een ruimte moet je wel hygienisch werken. Ik begrijp dat je helemaal alleen werkt ? Heb je elke week weekend op donder- en vrijdag en werk je dezelfde dagen als Kim?
    Op de foto kan je goed zien hoe mager Alexxia is en dan ook nog dat staartje tussen de poten ! Hopelijk krijg je haar weer een beetje op gewicht en krijgt ze een goed thuis want dat verdient zo'n dier wel.

  • 18 Augustus 2015 - 13:08

    Angelique:

    Hoi Dana, wat een mooi verslag.
    Het is inderdaad wel aanpoten.
    Leuk dat je het zo naar je zin hebt.
    Zorg maar goed voor de hond van de foto
    want die ziet er inderdaad wel heel mager uit.
    Heel veel plezier nog!!!!!!
    werkse en we kijken al weer uit naar je volgende verslag.

    groetjes Edwin Angelique en de kids

  • 18 Augustus 2015 - 15:38

    Sanne En Paula:

    Groetjes vanuit de nieuwpoort en kim de groetjes van nicht paula!!
    wij gaan vanavond hard aan de bak samen!

  • 18 Augustus 2015 - 15:46

    Lucienne:

    Ha die Dana,
    Woh, je avontuur is begonnen. Heel leuk dat je dit op deze manier vertelt en laat zien. Zo zijn we allemaal een beetje bij je en hebben we het gevoel dat we er bij zijn. Fijn dat jij het werk moet doen. Ha ha.
    Oh Dana, niet teveel verliefd worden op je hondjes hoor. Wat leer jij toch al een hoop. Werk ze lekker daar en geniet van je vrije uurtjes.
    Tot de volgende keer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Mijas Costa

Spanje

op stage naar Malaga voor 11 weken

stage lopen bij : Ace Charity

Recente Reisverslagen:

09 November 2015

in nederland

24 Oktober 2015

aftellen

12 Oktober 2015

korte update

01 Oktober 2015

vakantie voorbij

13 September 2015

zaterdag 12/9
Dana

Actief sinds 09 Aug. 2015
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 5210

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2015 - 03 November 2015

Spanje

Landen bezocht: